baner

Ogłoszenia

19.08.15r., PIELGRZYMKA DO SANKTUARIUM MATKI TĘSKNIĄCEJ W POWSINIE

W sobotę 15.08.15 r. w uroczystość Matki Bożej Wniebowziętej pielgrzymowaliśmy do sanktuarium w Powsinie. W pielgrzymce pieszej wzięli udział parafianie oraz sympatycy naszej parafii. Po porannej Mszy św. w kościele św. Antoniego z Padwy wyruszyliśmy na pielgrzymi szlak. Zanim opuściliśmy świątynię o. Hadrian pobłogosławił nas na drogę i raźnym ruszyliśmy na spotkanie z Matką Najświętszą w Sanktuarium powsińskim. Wędrówka minęła nam na śpiewie oraz gorącej modlitwie. Gdy dotarliśmy na miejsce wzięliśmy udział we Mszy św. u stóp cudownego obrazu Matki Bożej Tęskniącej. Pielgrzymów przywitał gospodarz parafii i życzył aby Maryja wysłuchała nasze serca przeniknięte wieloma sprawami i orędowała za nami u swego Syna Jezusa. Kazanie podczas Eucharystii wygłosił przewodnik naszej pielgrzymki. Poniżej link do galerii zdjęć z pielgrzymki

ZDJĘCIA

08.08.15r., REKOLEKCJE W DRODZE

Od 26 lipca do 1 sierpnia "Namiot" przemierzał bieszczadzkie szlaki. Tydzień spędzony w zaciszu karpackich wzgórz był bardzo intensywny. Poranne wstawanie, przygotowywanie posiłków, marsz i ten najważniejszy moment każdego dnia - Eucharystia i Liturgia Godzin.

Rytm każdego dnia wyznaczało spotkanie z Jezusem. Nim umocnieni nie zdobywaliśmy ale poznawaliśmy te popularniejsze i te mniej znane bieszczadzkie szlaki i ścieżki.

Połonina Wetlińska i Smerek, Mała i Wielka Rawka przez Dział, Rezerwat Krywe, jezioro Solińskie, Halicz, Tarnica w końcu Jawornik i Rabia Skała. Nazwy mówią same za siebie - Bieszczady były przeżyte na bogato. Dziękujemy bernardyńskiej wspólnocie z Wetliny za gościnę. Droga powrotna prowadziła przez Beskid Niski. U progu Beskidów weszliśmy w ciszę Pustelni św. Jana z Dukli oraz sanktuarium dukielskiego. W tych miejscach dojrzewał do świętości patron naszej nowej świątyni. Atmosfera Pustelni jest trudna do opisania, dlatego wspominamy i wyglądamy powrotu.

W drodze do Rzeszowa i dalej do Warszawy odwiedziliśmy rezerwat Prządki, obok którego znajdują się ruiny zamku w którym przed laty Aleksander Fredro napisał "Zemstę". Cóż można napisać o Prządkach? Prządki zaskakują!!! Przygotowujemy się do kolejnego bycia razem poza Warszawą. Zapraszamy.

15.07.15r., STARUJEMY

Na początku października ubiegłego roku w naszej parafii urodził się pomysł utworzenia wspólnoty akademickiej. Sprawcą całego zamieszania był o. Sebastian. Zapraszał zainteresowanych na wieczorne spotkania pod kościołem. Tak właśnie zaczął powstawać NAMIOT. Co środę przychodziliśmy, modliliśmy się dziesiątkiem Różańca. Po udaniu się so sali, rozpoczynaliśmy spotkanie, w trakcie jego trwania poznawaliśmy się wzajemnie, zgłębialiśmy Pismo Święte, uczyliśmy się budować chrześcijańską wspólnotę. Talenty niektórych z nas pozwoliły ćwiczyć śpiew przy dźwiękach gitary. Na zakończenie odprawialiśmy Nieszpory.

Z biegiem czasu pojawiła się w nas chęć uczestnictwa w życiu Parafii. Postanowiliśmy zaangażować się w oprawę liturgiczną Wielkiego Tygodnia. Zorganizowaliśmy rekolekcje dla studentów, Drogę Krzyżową do Sanktuarium w Powsinie, a także pomogliśmy przy roznoszeniu paczek dla potrzebujących. Razem z Grupą Biblijną poprowadziliśmy czuwanie przed Uroczystością Zesłania Ducha Św.

W miarę naszego poznawania się coraz więcej czasu spędzailiśmy w swoim gronie. Dobrze czuliśmy się ze sobą zarówno w kinie, kawiarni, jak i nad brzegiem morza. Planujemy wspólny wakacyjny wypad w góry, który pomoże nam w dobrym odkrywaniu drugiego człowieka i Boga.